Datadrevet markedsføring.
Datadrevet markedsføring handler om innsikt basert i analyse av data. Vi er opptatt av resultater og liker ikke gjette på hva som fungerer. Innen digital markedsføring trenger vi heller ikke det.
Datadrevet markedsføring
Markedsføring som treffer.
Vi utsettes for datadrevet markedsføring hver eneste dag. Våre brukermønstre og interesser avgjør hvilke nyheter, hvilke annonser og hvilke bilder vi eksponeres for i nær sagt alle digitale kanaler. På godt og vondt. For oss som privatpersoner innebærer datadrevet markedsføring at vi som oftest får en bedre brukeropplevelse. Vi blir eksponert for mer av det vi interesserer oss for, og ser mindre av det vi ikke bryr oss om.
For bedrifter innebærer datadrevet markedsføring at vi kan dra nytte av innsikt om potensielle kunder for å øke effekten av de markedstiltak vi velger. Datadrevet markedsføring gir oss mulighet for å treffe rett målgruppe, til rett tid, på rett måte.
Med de rette verktøyene får du innsikt i hvem som besøker kanalene dine på nett. Du kan få oversikt over hvordan salgs og markedsføringstiltak fungerer. \Du kan identifisere de viktigste målgruppene dine og målrette kommunikasjon som er tilpasset hver enkelt av disse.
Fra kalde til varme leads. Datadrevet markedsføring hjelper deg bearbeide potensielle kunder fra første kontakt – enten de har kommet via søk i Google, annonser på FB eller gjennom salgsavdeling og referanser. Med tilpasset kommunikasjon og datadrevet oppfølgning kan du øke konverteringsraten å få bedre kontroll over pipeline.
Konverteringsoptimalisering handler om å analysere brukeratferd og bruke innsikten til å få flere av deres kunder til å gjøre handlinger som er viktige for bedriften. Det kan dreie seg om økt salg i nettbutikken, påmeldinger til nyhetsbrev eller utfylte interesseskjema.
Nær alle former for digital annonsering er datadrevet. Programmatisk annonsering, Google Ads, annonsering i sosiale medier og også organisk synlighet i søkemotorene baserer seg på innsikt om våre brukermønstre. På autopilot får du kanskje ok resultater. Vi hjelper deg til bedre reultater gjennom lang erfaring og forståelse for den enkelte kanals egenskaper.
Better, faster, stronger.
Datadrevet markedsføring er ikke lenger et valg. Spørsmålet er om du utnytter mulighetene til det fulle for å nå bedriftens mål.
En kontinuerlig måling og analyse av de markedsaktivitetene du har vil gi innsikt i hva som fungerer og ikke fungerer. Dette gjør det enklere over tid å identifisere akkurat de tiltakene som løfter selskapet frem for kundene. Ingen hokus pokus her altså. Bare tall og fakta som hjelper deg forstå og gjøre de rette prioriteringene.
profesjonell hjelp til deg som vil synes på sosiale medier.
tjenester.
Snakk med oss om markedsføring!
Trenger du hjelp med markedsføring av bedriften men er i tvil om hvor du skal begynne?
Få våre beste tips tilpasset din bedrift og ditt budsjett.
Fyll ut skjemaet så kontakter vi deg for en uforpliktende samtale som vi garanterer bare vil gjøre deg litt klokere.
Du får også en gratis analyse av nåværende synlighet med gode tips til hvordan bedriften kan få mer trafikk fra potensielle kunder.