Markedsføring i sosiale medier.
Sosiale medier er begrepet vi bruker for å beskrive plattformer som samler mennesker for utveksling av informasjon. For å lykkes med markedsføring i sosiale medier er strategisk forankring kritisk. Fordi det er brukerne som bestemmer hvem de skal følge. Du må ha en klar forståelse om hvilken målgruppe du ønsker å nå, hvilket budskap vil du sende og hvilke kanaler vil du bruke.
Markedsføring i sosiale medier
dialog der kundene dine er.
Sosiale medier er en selvskreven kanal å benytte for å bygge kjennskap, engasjere og selge varer og tjenester til dine kunder. Høy dekning av alle målgrupper og presis målretting gir relevant annonsering mot akkurat de menneskene som er viktige for deg. Vi legger igjen uendelig mye informasjon om oss selv i disse kanalene – og dette er informasjon Facebook, Instagram, LinkedIn og tilsvarende lar deg som markedsfører benytte deg av. Når du kjenner de kanalspesifikke egenskapene gir reklame i sosiale medier en skikkelig boost i salg og henvendelser til en lav anskaffelsespris. Vi hjelper våre kunder få mer igjen for investeringen, som ikke behøver å være stor.
Facebook er fortsatt et av de mest brukte sosiale mediene med 3.5 millioner brukere over 18 i Norge. Plattformen har gode muligheter for målretting, men krever innsikt og kompetanse for å få mest mulig igjen for annonseringen.
Instagram er et enklere og mer visuelt sosialt medie. I overkant av 2.5 millioner nordmenn har en profil på Instagram og plattformen lover med det god dekning. Instagram kan bearbeides spesifikt eller du kan annonsere gjennom Facebook sine annonseverktøy.
LinkedIn er et sosialt nettverk som brukes hovedsakelig i forretningssammenheng. Nettverket brukes til å samle profesjonelle kontakter og forretningsforbindelser. Det kan benyttes av brukere til å finne jobber, ansette eller til å bli oppdaget. Hvis du selger til andre bedrifter, så her er en gyllen anledning til å spisse budskapet ditt mot de riktige målgruppene og å bygge merkevaren din.
Snapchat er en mobilapplikasjon for deling av foto og video. Plattformen brukes stadig av mange. Folk elsker å være engasjert, spesielt de yngre generasjoner. Derfor det er en utmerket måte for å bygge lojalitet til merkenavnet ditt.
YouTube er verdens største nettsted for opplastning, visning og deling av videoklipp og eies av Google. Over tre millioner personer i Norge besøker YouTube månedlig eller oftere. Det gir store markedsføringsmuligheter og tilgang til avanserte målrettingsverktøy som Google har.
innhold + data = sant
Får å få det meste ut av de sosiale kanalene er to ting spesielt viktig. Innhold i form av tekst og bilder forstår alle betydningen av. Det mange feiler på er bruken av data. Med rett målretting vil du få mer igjen for annonsebudsjettet da du fokuserer innsatsen mot de som har størst sannsynlighet for å respondere på dine budskap. Om du i tillegg benytter data for såkalt remarketing får du mange ganger så stor effekt av budskapet.
profesjonell hjelp til deg som vil synes på sosiale medier.
Snakk med oss om markedsføring!
Trenger du hjelp med markedsføring av bedriften men er i tvil om hvor du skal begynne?
Få våre beste tips tilpasset din bedrift og ditt budsjett.
Fyll ut skjemaet så kontakter vi deg for en uforpliktende samtale om hvordan vi kan hjelpe deg til bedre resultater i sosiale medier.